Storing bij Albert Heijn verholpen: bonuskorting weer verrekend

De storing bij Albert Heijn waardoor bonuskortingen niet konden worden verrekend, is opgelost. Door een landelijke storing kon het vandaag gebeuren dat klanten bij de supermarkt niet de kortingsprijs, maar de normale prijs moesten betalen.
De 'netwerkstoring' hield een groot deel van de dag aan. "Mochten klanten bonuskorting hebben gemist, dan staan onze collega’s in de winkel en de klantenservice klaar om dit alsnog voor hen te verwerken", zegt een woordvoerder van het bedrijf tegen RTL Z.
Piek in klachten
Vanwege Hemelvaartsdag had een aantal winkels aangepaste openingstijden. Op de website Allestoringen.nl was in de loop van de middag een flinke piek in het aantal meldingen over Albert Heijn te zien. Ook op het socialmediaplatform X werd aardig wat geklaagd.
De woordvoerder zei eerder al dat klanten bij wie de korting niet goed is verrekend, in de winkels medewerkers konden aanspreken. "Onze collega's staan klaar om klanten te helpen in de winkels met een handmatige verwerking indien nodig."
Wel of geen bonus is niet de enige factor die bepaalt wat je moet afrekenen voor je boodschappen. Soms is het ook een kwestie in welk land je bent. In onderstaande video leggen we je uit hoe dat zit.