Veel lof op social media

Hélène (65) in lingerie voor Zeeman: 'Ouderen kunnen zich ook mooi voelen'

Door EditieNL··Aangepast:
© ZeemanHélène (65) in lingerie voor Zeeman: 'Ouderen kunnen zich ook mooi voelen'
RTL

Een nieuwe campagne van Zeeman roept veel reacties op. Deel van de campagne is een intieme foto van de 65-jarige Hélène en haar 72-jarige man Ruud, zoenend en gehuld in lingerie. Het inzetten van een ouder stel oogst veel lof. "Ouderen kunnen zich ook mooi en aantrekkelijk voelen!" zegt Hélène zelf.

"Ik moest er wel even over nadenken, want wat zouden mijn kinderen er wel niet van vinden? Ik was net oma geworden!" vertelt Hélène aan EditieNL. Uiteindelijk besloot ze er toch voor te gaan. "Ik dacht: 'waarom niet?' Ik vind het toch wel heel mooi dat je nog gevraagd wordt op deze leeftijd."

'We waren onszelf'

Samen met Ruud ging ze op de foto. Zij in een kanten body, hij in hemd en onderbroek. Er was niks gespeeld aan, want Hélène en Ruud zijn getrouwd. "Het was heel ontspannen en heel erg leuk om te doen. We waren gewoon onszelf. Mijn man zei ook steeds dat hij het mooi vond staan."

"Het is toch normaal dat ook oudere mensen zo met elkaar zijn"© Zeeman
"Het is toch normaal dat ook oudere mensen zo met elkaar zijn"

Dat is ook het idee achter de campagne: het inzetten van echte mensen voor een realistische afspiegeling van de samenleving. Zo zijn bijvoorbeeld ook een zwangere vrouw en een dame met okselhaar te zien.

"Zo willen wij laten zien dat Zeeman er voor iedereen is en dat we dichtbij onze klanten staan. We laten de producten zien zoals ze gebruikt worden in het dagelijks leven", laat een woordvoerder weten.

'Het is toch normaal'

Er wordt op social media veel over de campagne gesproken. Veel mensen juichen het toe dat Zeeman een ouder stel in de campagne gebruikt. Eigenlijk is Hélène heel verbaasd dat er zoveel reacties op de campagne komen. "Het is toch normaal dat ook oudere mensen zo met elkaar zijn", vindt ze.

Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.

"Het maakt niet uit hoe oud of jong je bent, of je rimpels hebt of niet." Haar man Ruud voegt op dat moment toe: "Zoals het op de foto overkomt, zo voelt het ook voor ons. Het hoort erbij en ik steek het niet onder stoelen of banken."

Inspireren

Juist omdat het volgens haar normaal is, vindt Hélène het jammer dat er niet vaker ouderen in campagnes gebruikt worden. Ze denkt dat dit misschien ook wel de reden is dat er nu zoveel reacties op komen. "Het lijkt me juist leuk om alle lagen van de bevolking te zien. Dikkere mensen, dunnere mensen, dat is de werkelijkheid. Ouderen zijn ook een grote doelgroep."

Ze benadrukt ook dat het om het product gaat: "Je laat zien dat mensen ook met beperkte middelen er heel leuk uit kunnen zien. Je inspireert allerlei mensen hiermee, niet alleen ouderen."

Positieve reacties

De reacties in de omgeving van Hélène en Ruud zijn ook positief, vertelt het stel. "Mijn zoons hebben er nog niet veel over gezegd", lacht Hélène. "Maar mijn schoondochters waren heel positief. Die vonden het mooi."

Bekijk hier de video van de campagne

Lees meer over
Zeeman