Coronacrisis

We zoeken online massaal naar gewichten, puzzels en thermometers

Door Editie NL··Aangepast:
© iStockWe zoeken online massaal naar gewichten, puzzels en thermometers
RTL

Sinds de aangekondigde maatregelen omtrent het coronavirus hebben Nederlanders hun koopgedrag behoorlijk veranderd. De zoekterm 'sneakers' heeft plaatsgemaakt voor 'gewichten' en we zoeken vaker naar 'thermometers' dan naar 'sportschoenen', blijkt uit cijfers van beslist.nl.

"Wij hebben dit weekend een extreme verandering gezien in fitnessgerelateerde artikelen, klusspullen, thermometers, vitamines en EHBO-producten", laat een woordvoerder van de webwinkel weten.

"Nu evenementen afgelast zijn en de sportschool dicht is, zijn we met z'n allen op zoek naar manieren om onszelf bezig te houden in huis." Zo is er sinds zondag een explosieve groei in de zoektocht naar gewichten, gereedschapskoffers, puzzels en gezelschapsspellen.

Allesreiniger en vitamine C

En we willen niet alleen iets te doen hebben, we willen ons ook gezond blijven voelen. "Nederland is dan ook geïnteresseerd in schoonmaakartikelen zoals allesreinigers, digitale thermometers, vitamine C en EHBO-producten."

Volgens de woordvoerder laten we minder essentiële artikelen voor wat het is.

De 10 populairste categorieën op 'normale dagen' in maart

De populairste categorieën op zondag 15 maart 

1. Binnenverlichting

1. Binnenverlichting

2. Sneakers

2. Gewichten (+3028 procent*)

3. Jassen

3. Jassen

4. Tassen

4. Klusaccessoires (+143 procent)

5. Broeken

5. Schoonmaak (+55 procent)

6. Mobiele telefoons

6. Sneakers

7. Laarzen

7. Digitale thermometers (+557 procent)

8. Bankstellen

8. Voedingssupplementen (+143 procent)

9. Jurken

9. Mobiele telefoons

10. Sportschoenen

10. Bankstellen

 

11. EHBO-producten (+526 procent)

 

14. Puzzels (+110 procent)

 

16. Gezelschapsspellen (+36 procent)

*percentages zijn stijgingen t.o.v. 7 dagen terug 
Lees meer over
CoronavirusWinkelen