Nieuws

KPN schrapt 300 banen bij klantenservice

Door ANP / RTL Z··Aangepast:
© ANPKPN schrapt 300 banen bij klantenservice
RTL

KPN sluit per 1 januari volgend jaar zijn klantenservice in Eindhoven. Ongeveer driehonderd mensen, die samen goed zijn voor 177 fte, verliezen daardoor hun baan.

De werknemers zijn vorige week van de reorganisatie op de hoogte gebracht.

Minder druk

De 300 werknemers in Eindhoven zijn overbodig geworden omdat steeds meer klanten hun problemen online kunnen oplossen. Alleen al in het afgelopen jaar nam het aantal telefoontjes met zo'n 40 procent af. Volgens KPN neemt ook het aantal klachten af omdat er is geïnvesteerd in klanttevredenheid.

Omdat die trend naar verwachting de komende jaren zal doorzetten, heeft KPN besloten het servicecentrum in Eindhoven te sluiten. De medewerkers die daardoor hun baan kwijtraken, vallen onder een sociaal plan. KPN probeert hen zo veel mogelijk te begeleiden naar ander werk, binnen of buiten de eigen onderneming.

Enschede en Groningen blijven open

Het schrappen van de klantenservice in Eindhoven betekent overigens niet dat je niet meer kunt bellen met klachten of vragen. De serviceafdelingen in Enschede en Groningen blijven gewoon open, daar werken zo'n 3000 mensen.

Lees meer over
KPNOntslagReorganisaties